meta

5,659 ft
Elev Gain

Overview

This is a difficult one way trail to Azad Kooh in البرز.

This trail goes by Khak Sorkh and Choren.

Public Tracks

arashkamanda 9 years, 9 months ago
آزاد کوه-مسیر کلاک-Azad Kooh
روز پنج شنبه 23/6/91،اعضای گروه کوچک ما، علی پزشکی، محمد جوادی و داوود فضائلی، پس از شب مانی در شهر میگون راس ساعت 4 صبح از جاده دیزین - گچسربه سمت روستای کلاک علیا از توابع بخش بلده شهرستان نور مازندران حرکت کردیم . در بین راه چیزی که مشهود بود فراوانی ماشین هایی بود که دراین ساعت از صبح به سمت تهران در حرکت بودند .که در ادامه برخی از آنها موکدا توصیه میکردند که به سمت جاده چالوس نرویم که ترافیک بسیار سنگینی دارد که حتی ما را به فکر صعود از دره وارنگه رود که نرسیده به جاده چالوس می باشد ولی مسیری طولانی تری دارد،انداخت ولیکن ما وارد مسیر جاده چالوس شدیم و بدون هیچ گونه مشکل و اتلاف وقتی به پل زنگوله و پس از توقفی کوتاه در امتداد جاده "یوش –بلده " به سمت روستای کلاک به حرکت در آمدیم . جاده بسیار آرام و مناظر چشم نواز و خاطره انگیز بود .پس از حدود 40 کیلومتررانندگی و پیچیدن به فرعی از سمت راست جاده(پس از دیدن تابلو بانک کشاورزی) به روستای کلاک پائین وسپس کلاک علیا رسیدیم پس ازتعویض لباس و پرداخت ورودی نفری 2000 تومان در ساعت 8.20 از ارتفاع 2650متری صعود خود را آغاز کردیم . ابتدای مسیردر سمت شمالی قله بودیم که بعلت قرار داشتن مسیر صعود در ضلع جنوبی قله می بایست پای کوه را دورد میزدیم . مسیردارای شیب ملایم و مناظر زیبا بود مسیر پاکوب در امتداد نهری جاری قرار دارد .در ساعت 10.10 به صرف صبحانه ای مفصل ، استراحت و استفاده از مناظر مشغول شدیم که حدود یک ساعتی طول کشید و پس از حدود 7.2 کیلومتراز ابتدای مسیربه گردنه ای در ضلع جنوبی قله به نام گردنه چورن یا خاک سرخ رسیدیم ، پس از استراحتی کوتاه درارتفاع 3850 متری درمسیری با شیب تند وشنی به سمت قله به حرکت در آمدیم که بدون استراحت در حدود 14.30 به قله با ارتفاع 4395 متر رسیدیم و پس گرفتن عکس یادگاری و کمی استراحت در ساعت 3.15 به سمت پایین سرازیر شدیم که در ساعت 6.45به ماشین رسیده و به سمت تهران به حرکت در آمدیم .حدود ساعت 7:45 به پل زنگوله رسیدیم نگرانی اصلی ما دوباره ترافیک جاده چالوس بود که خوشبختانه جاده یک طرفه به سمت تهران بود و در ساعت 10.40 به میدان تجریش رسیدیم . در کل کوهی با شکوه و بکر بود که در کل مسیر حدودا به 20نفر کوهنورد برخوردیم که 10 نفر ازآنان از کوهنوردان شرکت ملی گاز بودند . کل مسیر رفت از کلاک علیا تا قله حدود 9.2 کیلومتر طول دارد که منجر به افزایش ارتفاعی حدود 1750 متر می شود.مسیری که ما بدون احتساب زمان صبحانه در 5ساعت و 15 دقیقه طی کردیم . گزارش هوا شناسی : هوا صاف و نیمه ابری که دقیقا هوا صاف و غبار کمی داشت . در قله باد نسبتا شدیدی می وزید . هزینه سفر : 63000 تومان برای سه نفر.